Oszust podawał się za pracownika banku
Informację o zdarzeniu policjanci otrzymali w poniedziałek (30.10). Do 51-letniego mieszkańca Radomia zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował mężczyznę, że środki pieniężne zgromadzone na jego koncie bankowym są zagrożone kradzieżą. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Następnie pod pretekstem ochrony tych pieniędzy oszust przekonał pokrzywdzonego aby przekazał kod płatności mobilnej dzięki któremu wypłacił z konta zgłaszającego ponad 8 tysięcy złotych.
Niestety sytuacji takich jak ta jest dużo. Najprostszym sposobem, aby nie paść ofiarą oszusta to nie podejmować decyzji pod presją czasu, na co w większości liczą oszuści. Prawdziwy pracownik banku nie zażąda od nas zainstalowania aplikacji do ochrony konta czy wygenerowania kodu płatności internetowej i wykonania przelewów na inne konta bankowe. Jeśli usłyszysz, że Twoje konto w banku jest zagrożone rozłącz się i sam skontaktuj się z bankiem, najlepiej na miejscu w oddziale.
Apelujemy o ostrożność. Chrońmy swoje pieniądze.
Autor: Justyna Jaśkiewicz