Starsza kobieta straciła prawie 30 tys. zł w oszustwie bankowym
TM/ przykładowa ilustracja
Mieszkanka Radomia straciła blisko 30 tysięcy złotych po rozmowie z osobą podającą się za pracownika banku. Oszust namówił ją do akceptowania powiadomień w aplikacji i przekazania kodów płatności. Policja apeluje o ostrożność.
REKLAMA
Przebieg zdarzenia
Blisko 70-letnia mieszkanka Radomia odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Oszust poinformował o rzekomej próbie wykonania 20 transakcji przy użyciu kodów mobilnej płatności i namówił ją do akceptowania powiadomień w aplikacji bankowej. W efekcie kobieta straciła blisko 30 tysięcy złotych.
Apele i zalecenia
Policja apeluje o szczególną ostrożność przy podejmowaniu decyzji finansowych oraz o weryfikowanie tożsamości dzwoniących. Nigdy nie należy przekazywać kodów autoryzacyjnych ani danych do logowania osobom dzwoniącym, nawet jeśli podają się za pracowników banku.
Jeżeli ktoś dzwoni i prosi o wygenerowanie kodów albo akceptowanie transakcji w aplikacji, najprawdopodobniej jest to oszust. Zawsze należy przerwać rozmowę i skontaktować się z bankiem bezpośrednio. - KMP w Radomiu
Jak się chronić
- Nie przekazuj kodów i danych do logowania przez telefon.
- Nie akceptuj powiadomień ani transakcji na żądanie nieznanej osoby.
- Kontaktuj się z bankiem korzystając z numeru z oficjalnej strony lub aplikacji.
- W razie podejrzenia oszustwa natychmiast zgłoś sprawę na policję i do banku.
źródło informacji: Justyna Jaśkiewicz / policja.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE









